انتخاب یک تابلوی اعلانات ، تنظیم میزها در ردیفها و ایجاد یک صندلی ، از اصلی ترین دغدغه های معلمان بود زیرا آنها کلاس های خود را برای آغاز هر سال آماده می کردند.
با وجود این که هر چه بیشتر معلمان یاد می گیرند ، با این حال ، محیط کلاس سنتی دیگر نیازهای دانش آموزان قرن بیست و یکم را پشتیبانی نمی کند. یک طراحی هدفمند در کلاس ، کل فضا و نیازهای چندگانه سرنشینان آن را در نظر می گیرد ، که بسیار بیشتر از انتخاب یک طرح رنگی و پوستر برای دیوار است.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: بازدید از این مطلب : 101
هدف از طراحی فضای آموزشی ،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فر ایند اموزش است.
به این معنا که فضا هایی که امر اموزش در هر رشته ای نیازمند ان فضا ها و امکانات است، به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند.در این صفحات سعی بر ان شده که بر اساس تقسیم بندی انجام شده، عملکرد جزئی هر بخش و هر فضا را به تفکیک بر اساس نور و فرم و روابط و مصالح و… بررسی و ذکر نماییم.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: برچسبها:
اجاره کلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 فروردين 1399 |
نظرات ()
آموزش یکی از مسائل بسیار مهم نظام های تعلیم و تربیت است . منظور از آموزش، فرآیند دو سویه یاددهی یادگیری اطلاعات، مهارت ها و نگرشهای مثبت درباره موضوعی است که متناسب با گروه سنی خاص و در شرایط زمانی معین به اجرا در آمده است .امروزه هدف از تعلیم و تربیت تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست. بلکه رسالت نظام های آموزشی را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها دانسته اند. روش های نوین تدریس نیز به عنوان یکی از عوامل، به کمک این رسالت آمده است.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: بازدید از این مطلب : 153
افرادي که به فراگیري علوم و هنر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موفق می شوند، تقریبا یک پنجم عمر خود را از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در محیط هاي آموزشی سپري می کنند. از این رو ضوابط طراحی مدرسه مناسب این فضاها و رعایت استانداردها و شاخص هاي کیفی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفیت فضاهاي آموزشی محسوب می شود.
پیش دبستانی ، که با نام دوره پیشدبستان یا دوره آمادگی نیز شناخته میشود، در نظام آموزشی ایران، دورهای است که کودکان در یک یا دو سال قبل از ورود به دبستان میگذرانند. این دوره جهت آماده ساختن کودکان ۵ ساله برای ورود به دبستان است و واحدهای مستقل یا ضمیمه دبستانها تحت عنوان «آمادگی» تأسیس و توسعه یافتهاست. دراین واحدها، کودکان ۵ ساله به مدت یک سال طبق برنامه خاصی برای ورود به دوره بعد آماده میشوند.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: برچسبها:
پیش دبستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
ضوابط و معیارهای طراحی دانشکده معماری : عملکرد هر فضا در نهایت تابعی از انسان است. استفاده هایی است که (انسان) به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند، از فضا دارد. حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد ،یا یک مرکز تفریحی یا یک ارامگاه یا …انچه که مهم است شناخت نیاز های انسان در ان فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها باید عواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و… را مورد دقت و بررسی قرار دهیم.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: بازدید از این مطلب : 149
طراحی فضای آموزشی 3 : یک مدرسه موفق در طراحی فضای آموزشی و عملکرد محیطی باید به صورت یک جامع مشارکتی عمل کند در بسیاری از مدارس که در طراحی یک فضا مانند کلاس درس – کتابخانه و …. بر اساس اصول فرهنگی که مورد پذیرش مردم منطقه است باید عمل شود و در نتیجه حس مشارکت و رغبت بیشتری را در بین استفاده کنندگان بر می انگیزد.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 |
نظرات ()
هدف از طراحی فضای آموزشی ،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فر ایند اموزش است.
به این معنا که فضا هایی که امر اموزش در هر رشته ای نیازمند ان فضا ها و امکانات است، به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند.در این صفحات سعی بر ان شده که بر اساس تقسیم بندی انجام شده، عملکرد جزئی هر بخش و هر فضا را به تفکیک بر اساس نور و فرم و روابط و مصالح و… بررسی و ذکر نماییم
بررسی دانش فراشناختی دررابطه ی مدیریت کلاس: وظیفه ی اصلی فرایند آموزش، تدریس به دانش آموزانی است که قادر به یادگیری هستند؛ لذا، کلیه ی تلاش های معلمان حول محور این فعالیت اساسی است .امروزه روشهایی نوین در تدریس بر مبنای نظریه ها و پژوهشهای تربیتی ارائه شده است تا به کمک آنها معلم بتواند این فرایند را هرچه بهتربه سوی کسب اهداف آموزشی سوق دهد؛ اما موفقیت و کارآیی این روشها مستلزم فراهم بودن شرایط مناسب کلاسی است، که این مسأله در حد زیادی به این بستگی دارد که معلم چه نوع سبک مدیریتی در کلاس را انتخاب کرده باشد. به همین دلیل، به بیان لانگ، فری و وین استین، مدیریت کلاس برای خلق بهترین محیط ممکن به منظور یادگیری، اولویت نخست در مسئولیت های معلم کلاس به شمار می آید.
استراتژیهایی برای مدیریت کلاس درس اولین سطح مدیریت آموزشی است و پایهی سطوح بالاتر مدیریت یعنی مدیریت مدرسه، مدیریت ناحیه و مدیریت کل نظام آموزش و پرروش محسوبمیشود و در شکل دادن بهساختار آموزش و فرایند تدریس و ساخت شخصیت وروند ذهنی، عاطفی، آموزشی و تربیتی دانشآموزان نقش اساسی دارد.
فنون مديريت كلاس درس را مدرس برای ايجاد نظم و انگيزه، درگير كردن فراگيران و جلب مشاركت آن ها در فرايند يادگيری انجام می دهد. چنانچه مدرسی نتواند با استفاده از فنون متعدد، كلاس درس خود را مديريت كند، فرايند تدريس او به خوبی صورت نخواهد گرفت. اين مطالعه باهدف مروری بر فنون مديريت كلاس درس انجام گرفت.
:: موضوعات مرتبط:
کلاس ,
,
:: بازدید از این مطلب : 221