نوشته شده توسط : صادق عزیزی

افرادي که به فراگیري علوم و هنر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موفق می شوند، تقریبا یک پنجم عمر خود را از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در محیط هاي آموزشی سپري می کنند. از این رو ضوابط طراحی مدرسه مناسب این فضاها و رعایت استانداردها و شاخص هاي کیفی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفیت فضاهاي آموزشی محسوب می شود.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: ضوابط طراحی مدرسه ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

پیش دبستانی ، که با نام دوره پیش‌دبستان یا دوره آمادگی نیز شناخته می‌شود، در نظام آموزشی ایران، دوره‌ای است که کودکان در یک یا دو سال قبل از ورود به دبستان می‌گذرانند. این دوره جهت آماده ساختن کودکان ۵ ساله برای ورود به دبستان است و واحدهای مستقل یا ضمیمه دبستان‌ها تحت عنوان «آمادگی» تأسیس و توسعه یافته‌است. دراین واحدها، کودکان ۵ ساله به مدت یک سال طبق برنامه خاصی برای ورود به دوره بعد آماده می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: پیش دبستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

ضوابط و معیارهای طراحی دانشکده معماری : عملکرد هر فضا در نهایت تابعی از انسان است. استفاده هایی است که (انسان) به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند، از فضا دارد. حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد ،یا یک مرکز تفریحی یا یک ارامگاه یا …انچه که مهم است شناخت نیاز های انسان در ان فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها باید عواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و… را مورد دقت و بررسی قرار دهیم.



:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 خرداد 1398 | نظرات ()